Η εμμηνόπαυση αποτελεί για όλες μας πραγματική πρόκληση. Αυτό είναι γεγονός. Ποιος όμως μποί να είναι ο αντίκτυπός της στη σεξουαλική μας ζωή και τις σχέσ μας; Να κάτι που αρκετές δεν γνωρίζουμε.

Η φάση της εμμηνόπαυσης πάει χέρι-χέρι με ένα σωρό αλλαγές, ιδίως σε ό,τι αφορά το σεξ. Η εμμηνόπαυση ξεκινά περίπου ένα χρόνο τελευταία μας περίοδο και μπορεί να ρκέσει έως και μια δεκαετία.

Κι ενώ είμαστε εξοικειωμένες με τα κλασικά σημάδια όπως οι εξάψεις, οι νυχτερινές εφιδρώσεις, η αϋπνία και οι εναλλαγές στη διάθεσή μας, δεν είναι μόνο αυτά. Ορισμένες γυναίκες παρουσιάζουν συμπτώματα όπως η αύξηση του βάρους, η αραίωση των μαλλιών, προβλήματα μνήμης, ακράτεια, αυξημένο κίνδυνο λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος, άγχος ακόμα και κατάθλιψη.

Σε ό,τι αφορά τη σεξουαλική ευεξία η εμμηνόπαυση χτυπά με σημάδια όπως η κολπική ξηρότητα, η στένωση, ο έντονος πόνος, η μειωμένη επιθυμία και η αδυναμία να φτάμε σε οργασμό.

σημαίνουν όλα αυτά για τη σεξουαλική μας ζωή

Όλες αυτές οι αλλαγές ενδέχεται να έχουν μεγάλο αντίκτυπο στη σεξουαλική μας ευεξία. Ορισμένες, ίσως αρχίσουμε να χάνουμε την αυτοπεποίθησή μας, φτάνοντας στο σημείο να αμφισβητήσουμε τη θηλυκότητά μας.

Ως αποτέλεσμα, μπορεί να αποφεύγουμε ή να συμμετέχουμε απρόθυμα στη σεξουαλική πράξη και να νιώθουμε έντονο πόνο και δυσαρέσκεια. Και το χειρότερο είναι ότι όλα αυτά, στην πλειοψηφία μας, αρνούμαστε να τα συζητήσουμε ανοιχτά με το ταίρι μας με συνέπεια να αισθάνεται ότι το απορρίπτουμε και ότι δεν είναι πια το αντικείμενο του πόθου μας.

Γιατί να παραμένουμε παγιδευμένοι σε αυτόν τον φαύλο κύκλο;

Ακολουθούν οι απαντήσεις-κλειδιά σε ερωτήσεις που θα θέλαμε, αλλά διστάζουμε να απευθύνουμε σε κάποιον άλλο, πέρα από τον εαυτό μας.

-Είναι φυσιολογικό αυτό που νιώθουμε;

την εμμηνόπαυση, είναι απολύτως φυσιολογικό να περάσουμε από ένα ευρύ φάσμα συναισθημάτων. Έχει σημασία να δώσουμε στον εαυτό μας την «άδεια» ακόμα και να θρηνήσει για τις αλλαγές που βλέπουμε στο σώμα μας καθώς περνάει ο καιρός. Να αφιερώσουμε χρόνο προκειμένου να επεξεργαστούμε τα συναισθήματα που προκαλούνται από αυτή τη μετάβαση. Ειδάλλως αποκλείεται να τα ξεπεράσουμε και να βγούμε νικήτριες.

-Πώς μπορούμε να απαλύνουμε τη σωματική δυσφορία που νιώθουμε στο σεξ;

Είναι στο χέρι μας να επισκεφτούμε έναν/μια γυναικολόγο με εμπειρία επάνω στο θέμα. Ο/Η ειδικός σίγουρα θα μας βοηθήσει να αντιμετωπίσουμε τις ορμονικές αλλαγές μέσω διαφόρων θεραπειών, συμπεριλαμβανομένης της ορμονικής θεραπείας και άλλων επιστημονικών διαδικασιών για την αντιμετώπιση των κολπικών αλλαγών. Ακόμη, ο/η γιατρός μας, εφόσον κρίνει ότι το έχουμε ανάγκη, μπορεί να μας παραπέμψει σε έναν/μια φυσιοθεραπευτή ή έναν/μια ψυχολόγο, προκειμένου να μας υποδείξει ορισμένες ασκήσεις για τη διαχείριση του πόνου.

-Mπορεί η επιθυμία μας για σεξ να αναζωπυρωθεί;

Φυσικά! Αρκεί να εξερευνήσουμε το σώμα μας από την αρχή. Να βρούμε τι μας ευχαριστεί τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή και να μην περιμένουμε να αντλήσουμε ικανοποίηση από τα ίδια ακριβώς πράγματα που μας ευχαριστούσαν άλλοτε.

Ακόμη, έχει τεράστιο νόημα να μοιραζόμαστε ανοιχτά τις επιθυμίες μας με τον/τη σύντροφό ή τον/την ερωτικό/ή παρτενέρ μας. Οι ανοιχτές, ειλικρινείς συζητήσεις για τις ανάγκες και τα όριά μας θα ενσουν τρομερά το μεταξύ μας δέσιμο και τη χημεία μας στο κρεβάτι.

-Πώς θα κάνουμε το σεξ πιο άνετο και απολαυστικό;

Το σεξ δεν πρέπει να είναι μια επώδυνη εμπειρία. Επομένως, δεν θα πρέπει να διστάσουμε να χρησιμοποιήσουμε προϊόντα όπως το λιπαντικό, σε ορισμένες στάσεις ένα μαξιλάρι και ακόμα και σεξουαλικά παιχνίδια. Αυτό το ταξίδι θα πετύχει μόνο αν αγκαλιάσουμε την αλλαγή και το δούμε σαν μια νέα περιπέτεια.

(Mε πληροφορίες από Usatoday).