Στα σημαντικά θέματα που απασχολούν τη ναυτιλιακή βιομηχανία αναφέρθηκε ο πρόεδρος της Ελληνικής Επιτροπής Ναυτιλιακής Συνεργασίας Λονδίνου Χαράλαμπος Φαφαλιός, κατά την εκδήλωση κοπής της πρωτοχρονιάτικης πίτας.

Μιλώντας για τον ελληνόκτητο εμπορικό στόλο, επεσήμανε παρα ο μεγαλύτερος στον κόσμο, ενώ γίνεται νεότερος χρόνο με τον χρόνο των πωλήσεων μεταχειρισμένων και του σημαντικού βιβλίου παραγγελιών, το οποίο απαρτίζεται πλοία χαμηλών άνθρακα και υψηλής τεχνολογίας σε όλους τους ναυτιλιακούς υς.

«Αυτή η ανανέωση και η επέκταση του στόλου θα μπορούσε να είναι ακόμη μεγαλύτερη, αν γνωρίζαμε ποιο καύσιμο θα χρησιμοποιηθεί τα επόμενα 20-30 χρόνια» συμπλήρωσε ο κ. Φαφαλιός.

Υπέρ ενός levy

«Δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε ότι η ναυτιλία έχει πάντα ως προτεραιότητα τη δημιουργία ακόμη πιο ενεργειακά αποδοτικών πλοίων και τη μείωση του αποτυπώματος καυσίμου ανά τόνο μεταφερόμενου φορτίου» είπε σε άλλο σημείο.

Ο κ. Φαφαλιός έκανε ιδιαίτερη μνεία ασάφεια που επικρατεί γύρω από τα καύσιμα και τις τεχνολογίες πρόωσης του μέλλοντος και επεσήμανε ότι ο κλάδος περιμένει «πράσινες» λύσεις από τους κατασκευαστές μηχανών και τα ναυπηγεία.

Σε επίπεδο περιβαλλοντικών κανονισμών, ο πρόεδρος του Committee επανέλαβε τη στήριξη της Ένωσης στον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό (ΙΜΟ) για διεθνή και περιφερειακά μέτρα, ενώ υπογράμμισε ότι η ναυτιλία χρειάζεται μια πρωτοβουλία, όπως ο φόρος επί του καυσίμου (fuel levy), ως ένα μεσοπρόθεσμο μέτρο, μέχρι να εξευρεθούν λύσεις εναλλακτικών καυσίμων μακροπρόθεσμα.

Για την εκπαίδευση

Σε άλλο σημείο, ο κ. Φαφαλιός εστίασε στην ελληνική ναυτιλία και τις πρωτοβουλίες που πρέπει να πάρει η κυβέρνηση για τη ναυτική εκπαίδευση και το εγχώριο νηολόγιο.

Συγκεκριμένα, πρότεινε την έλευση περισσότερων ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων και τη μείωση της γραφειοκρατίας στην εγγραφή πλοίων.

Παράλληλα ανέφερε ότι η Ελλάδα πρέπει να έχει ισχυρότερη φωνή εντός της Ευρωπαϊκής Ένωσης για ναυτιλιακές υποθέσεις και μεγαλύτερη αντιπροσώπευση στους κύκλους του ΙΜΟ.

Τέλος, ο κ. Φαφαλιός εξέφρασε την ευγνωμοσύνη του για τους ανθρώπους που βρίσκονται εν πλω και στη στεριά και πρόσθεσε ότι το Λιμενικό πρέπει να παραμείνει μια από τις ραχοκοκαλιές του ελληνικού ναυτιλιακού συστήματος.