Το να αφήσουμε μια δουλειά για μια άλλη, προϋποθέτει ένα σύνολο από βήματα. Αφού προσπεράσουμε το αγχωτικό στάδιο των απανωτών συνεντεύξεων για δουλειά και τις διαπραγματεύσεις στην αγορά εργασίας και αφού οργανώσουμε με λεπτομέρεια την κρίσιμη αυτή μετάβαση, υπάρχει ακόμη ένα βήμα μείζονος σημασίας.
Διαγράφουμε απο τον υπολογιστή της δουλειάς κάθε ίχνος μας.
Προτού αποχαιρετήσουμε την παλιά μας δουλειά, πρέπει να αφιερώσουμε λίγο χρόνο στη διαγραφή όλων των αρχείων μας. Συχνά, οι κανονισμοί υπαγορεύουν τί μπορούμε να διαγράψουμε και τί όχι. Επομένως, απαιτείται ιδιαίτερη προσοχή, ώστε σε καμία περίπτωση να μην παραβιάσουμε την πολιτική της επιχείρησης, αλλά ταυτόχρονα να διαγράψουμε όλα όσα πρέπει.
«Οι εργαζόμενοι πρέπει να είναι εξαιρετικά προσεκτικοί, ώστε να μην διαγράψουν ή αντιγράψουν κατά λάθος ή σκόπιμα οτιδήποτε υπάγεται στην άυλη ιδιοκτησία του εργοδότη. Σε αυτή συγκαταλέγονται τα μέηλ, οι επαφές, διάφορα αρχεία ή έγγραφα, ακόμα και το λογισμικό» διευκρυνίζει η Τζοάνα Γκράμα, αντιπρόεδρος της Vantage Technology Consulting Group.
Αφού ελέγξουμε τί μπορούμε να «σώσουμε» από τον υπολογιστή της δουλειάς, ακολουθούν πέντε πράγματα που είναι απαραίτητο να διαγράψουμε, ώστε να αποχωρήσουμε ξέγνοιαστοι.
Προσωπικά αρχεία όπως φωτογραφίες και φορολογικά έγγραφα
Το ιδανικότερο είναι να μην χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή της δουλειάς για προσωπικές υποθέσεις, αλλά καθώς τα όρια εργασίας και ζωής συχνά γίνονται δυσδιάκριτα, είναι εύκολο να ξεχαστούμε. Εάν σχεδιάζουμε να παραιτηθούμε, είναι απαραίτητο να διαγράψουμε από τη μνήμη του υπολογιστή εργασίας τυχόν προσωπικά αρχεία, όπως οικογενειακές φωτογραφίες.
Εάν έχουμε κατεβάσει έγγραφα που περιλαμβάνουν ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα, για να τα εκτυπώσουμε στο γραφείο μας, όπως φορολογικά έγγραφα, φροντίζουμε επίσης να τα αφαιρέσουμε από τη μνήμη του υπολογιστή.
«Συνιστούμε ανεπιφύλακτα τη διαγραφή προσωπικών αρχείων, φορολογικών εγγράφων, επαφών και προσωπικών φωτογραφιών», τονίζει ο Νικ Σαντόρα, Διευθύνων Σύμβουλος της εκπαιδευτικής πλατφόρμας Curricula, για την ευαισθητοποίηση σε θέματα κυβερνοασφάλειας.
Το ιστορικό περιήγησής μας
Η Γκράμα συνιστά τη διαγραφή του ιστορικού του προγράμματος περιήγησής που χρησιμποιούμε και τυχόν κωδικών πρόσβασης, που ίσως έχουμε αποθηκεύσει στο εν λόγω πρόγραμμα.
Για το Chrome, επιλέγουμε πρώτα «Ιστορικό», μετά «εκκαθάριση δεδομένων περιήγησης» και έπειτα προσδιορίζουμε το κατάλληλο χρονικό εύρος. Στο Firefox, μόλις επιλέξουμε «Ιστορικό», θα μας δοθεί η επιλογή «διαγραφή του πρόσφατου ιστορικού».
Προσωπικές εφαρμογές λογισμικού ή αναβαθμίσεις που έχουμε κατεβάσει
Εάν έχουμε κατεβάσει μια εφαρμογή της τράπεζας στο επαγγελματικό μας τηλέφωνο, φροντίζουμε να τη διαγράψουμε προτού επιστρέψουμε τη συσκευή στον εργοδότη. Θα πρέπει επίσης να σκεφτούμε δεδομένα τέτοιου τύπου, που ίσως έχουμε ξεχάσει και στο λάπτοπ που μας είχε παραχωρηθεί μέχρι πρότινος.
«Την τελευταία μου μέρα στη δουλειά, θα αποσυνδεόμουν από κάθε ενεργή εφαρμογή που χρησιμοποιώ και θα άδειαζα τον κάδο ανακύκλωσης του υπολογιστή μου», συμβουλεύει η Γκράμα
Ως στάδιο πριν τη «μεγάλη έξοδο», σκεφτόμαστε εάν χρειάζεται να δηλώσουμε τη διεύθυνση μέηλ που λαμβάνουμε την προσωπική μας αλληλογραφία, εφόσον επιθυμούμε να εγγραφούμε σε κάποιες από τις υπηρεσίες ή τις ενημερώσεις της επιχείρησης για την οποία εργαζόμασταν.
«Αν επιθυμώ να λαμβάνω ενημερώσεις που με αφορούν, θα αλλάξω τη διεύθυνση του μέηλ σε προσωπική. Εάν δεν το επιθυμώ πλέον, μπορώ κάλλιστα να διαγραφώ από αυτό», επισημαίνει η Γκράμα.
Εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων
Ο εργοδότης ενδεχομένως έχει πρόσβαση στις προσωπικές μας εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων, όπως το Apple Messages ή το Google Hangouts. Επομένως, φροντίζουμε να μην τις αφήσουμε ανοιχτές στον υπολογιστή της δουλειάς.
Κωδικοί πρόσβασης
Εάν έχουμε αποθηκεύσει στον υπολογστή της δουλειάς τον κωδικό πρόσβασης που χρησιμοποιούμε για να συνδεθούμε στους λογαριασμούς μας σε ψηφιακές εφαρμογές, φροντίζουμε να τον διαγράψουμε άμεσα. Εύκολα, εφόσον άλλος χρήστης παραβιάσει τους λογαριασμούς μας, ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα τίθενται σε σοβαρό κίνδυνο.