Βήμα-βήμα προχωρούν τα έργα στην επέκταση του Μετρό Θεσσαλονίκης προς Καλαμαριά από την Αττικό Μετρό. Πριν λίγες μέρες ολοκληρώθηκε το στρώσιμο των γραμμών σε όλο το μήκος της επέκτασης και στις δύο σήραγγες.

Όπως αναφέρουν πηγές τώρα που ολοκληρώθηκε η σκυροδέτηση των γραμμών, αυτό που απομένει, είναι η τοποθέτηση της τρίτης γραμμής (αυτή που τροφοδοτεί με ρεύμα τους συρμούς) και να τοποθετηθούν και κάποιες διασταυρώσεις σταθμών. Οι γραμμές καλύπτουν την απόσταση από την αρχή της επέκτασης μέχρι τον επίσταθμο της Μίκρας.

Σε εκκρεμότητα έχουμε την ολοκλήρωση των διαγωνισμών για τα Η/Μ των σταθμών οι οποίοι άλλοι είναι συμβασιοποιημένοι και άλλοι σε διαδικασία δημοπράτησης και ανάθεσης. Τα έργα είναι απαραίτητα για να ξεκινήσουν τα δοκιμαστικά δρομολόγια των συρμών στην επέκταση αυτή.

Ανελκυστήρες-Θύρες ασφαλείας

Στα άλλα έργα, προχωρούν τα αρχιτεκτονικά τελειώματα στους σταθμούς, ξεκίνησε η τοποθέτηση αεραγωγών, ενώ συνεχίζεται η τοποθέτηση ανελκυστήρων (κάποιοι έχουν ήδη τοποθετηθεί). Στο επίπεδο της αποβάθρας έχουν καταφτάσει από την Ιταλία οι ειδικές θύρες που όπως και στη βασική γραμμή θα τοποθετηθούν κατά μήκος των αποβαθρών. Οι εργασίες τοποθέτησης τους θα ξεκινήσει το αμέσως επόμενο διάστημα. Να θυμίσουμε πως τα έργα εκτελούνται από την ΑΚΤΩΡ, ανάδοχο του μεγάλου έργου.

Η επέκταση προς Καλαμαριά, ξεκινά από τον 11ο κατά σειρά σταθμό της βασικής γραμμής που ονομάζεται πλέον 25ης Μαρτίου (αντί για Πατρικίου). Από αυτό το σταθμό οι συρμοί θα στρίβουν νότια και περνώντας από τους σταθμού Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού και Νέα Κρήνη, θα καταλήγουν στον τερματικό της Μίκρας.

Εκεί σχεδιάζεται να γίνει ένας σταθμός μετεπιβίβασης σε άλλα μέσα για να εξυπηρετούνται οι επιβάτες. Μελλοντικά σχεδιάζεται και η επέκταση της γραμμής από τη Μίκρα μέχρι το Αεροδρόμιο της Θεσσαλονίκης “Μακεδονία”.

Προτεραιότητα όπως πρόσφατα δηλώθηκε έχει η επέκταση προς τα δυτικά για να καλυφθούν οι πολυπληθείς Δήμοι της δυτικής Θεσσαλονίκης.