Πότε θα δούμε ένα παλιό καλό ριάλιτι σαν το Bar, το Fame Story και το Survivor πριν τους influencers

Από το χαρτάκι της Μαίρης Γεώρτση στο Bar μέχρι τα γαλλικά της Φωτεινής στην Άσπα Τσίνα στο Fame Story, κι από το τουμπερλέκι του Πρόδρομου Καθηνιώτη στο Big Brother μέχρι Ορέστη Τσανγκ που ψήφιζε με μανία Ελισάβετ. Κάποτε τα ριάλιτι δεν ήταν στημένα, σε έκαναν να γελάς και οι παίκτες δεν ήταν εν δυνάμει influencers με το μυαλό στους followers αλλά το ζούσαν.

Στις πρόσφατες οντισιόν των ριάλιτι που θα δούμε στον τηλεοπτικό αέρα, μία είναι η βασική ερώτηση που καλείσαι να απαντήσεις: Ποιο είναι το username στο Instagram και το Τικ Τοκ και πόσους followers έχεις.

Έλα όμως που το σωτήριο έτος 2001, η μισή Ελλάδα έκανε ρεβεγιόν παραμονής Πρωτοχρονιάς με τον Τσάκα, τον Πρόδρομο (Προ, ζε τε ξελαν για τους καλά διαβασμένους) και τον Αντρέα Μικρούτσικο να ανακοινώνει τον νικητή του τελικού του Big Brother 1.

tskas.jpg

Και όταν το 2002, άνοιγε το Bar από το ριάλιτι Bar του Mega, πολλές τρελές φοιτήτριες- ονόματα δεν λέμε- έτρεξαν να δουν από κοντά τον Λορέτζο, γιατί εκείνο το Bar λειτουργούσε και κανονικά σαν μαγαζί που έπινες το ποτό σου.

Είκοσι χρόνια μετά και στο Μάλεμε της Κρήτης, ο νικητής εκείνου του Bar, Ανδρέας Παρασκάκης παραμένει ίδιος με τον παίκτη που γνωρίσαμε το 2002.

Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η αυθεντικότητα των ριάλιτι και των παικτών που επιλέγουν να μπουν στα παιχνίδια αυτά.

Το σωτήριο έτος 2001, η μισή Ελλάδα έκανε ρεβεγιόν παραμονής Πρωτοχρονιάς με τον Τσάκα, τον Πρόδρομο (Προ, ζε τε ξελαν για τους καλά διαβασμένους) και τον Αντρέα Μικρούτσικο να ανακοινώνει τον νικητή του τελικού του Big Brother 1. Και όταν το 2002, άνοιγε το Bar από το ριάλιτι Bar του Mega, πολλές τρελές φοιτήτριες- ονόματα δεν λέμε- έτρεξαν να δουν από κοντά τον Λορέτζο, γιατί εκείνο το Bar λειτουργούσε και κανονικά σαν μαγαζί που έπινες το ποτό σου.

Είκοσι χρόνια μετά και στο Μάλεμε της Κρήτης, ο νικητής εκείνου του Bar, Ανδρέας Παρασκάκης παραμένει ίδιος με τον παίκτη που γνωρίσαμε το 2002. Το μόνο που έχει αλλάξει είναι η αυθεντικότητα των ριάλιτι και των παικτών που επιλέγουν να μπουν στα παιχνίδια αυτά.

Εν αναμονή του Love Island και παρακολουθώντας το Survivor από τα γενοφάσκια μου σχεδόν, τότε που το ψάχναμε από την Αμερική για να το δούμε, μετά ήρθε και στο Mega με την επική ομάδα- Βαλάσης, Σπύρος Σούλης, Ορθούλα και πολλά χρόνια μετά με τον Ντάνο, τον Βασάλο, τον Μισθοφόρο και τον Ορέστη Τσανγκ, δεν χρειάζεται πολύ μυαλό για να καταλάβεις πως τα social media μας χάλασαν τη διασκέδαση μας στα ριάλιτι.

https://www.instagram.com/p/CViHEXnMjrp

Το πρόβλημα ξεκινάει από τον γνώμονα επιλογής των παικτών σήμερα γιατί ουδεμία σχέση έχει αν η wannabe παίκτρια στο GNTM ή το Survivor παίρνει δεκάδες likes στο Instagram ή το Τικ Τοκ. Ποτέ μα ποτέ, η δύναμη των social δεν μεταφράστηκε σε νούμερα τηλεθέασης. Τουναντίον μάλλον. Ο Ηρακλής Τσουζίνοφ κατάφερε στην πρώτη του audition στο GNTM να πάρει κάτι παραπάνω από 100.000 followers από ανθρώπους που τον είδαν και έψαχναν να τον ακολουθήσουν και στα social.

Δεν είδαμε να γίνεται το ίδιο με παίκτες όπως μπήκαν με χιλιάδες followers στα κατά καιρούς ριάλιτι αλλά δεν ξεχώρισαν στην τιβί και δεν αύξησαν τη δύναμή τους στις πλατφόρμες. Γενικά να το σκεφτείς και ειδικά να το πάρεις, το ότι κάποιος έχει απήχηση στο Tik Tok δεν σημαίνει αυτόματα πως θα κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού.

official_danos_ga_62154178_2311155702471892_7711807826423517266_n.jpg

Ακόμα και σε παιχνίδια τύπου Survivor, το καστ που γίνεται στις πρόσφατες σεζόν έδειξε πως πως οι πλέον γυμνασμένοι και δημοφιλείς στα social μπορεί να φύγουν σε λίγες εβδομάδες και εκείνοι που ούτε καν γνώριζε το κοινό και δεν είχαν ούτε έναν γραμμωμένο μυ, μας έπεισαν με τον χαρακτήρα τους. Δεν είναι τυχαίο που πέντε χρόνια μετά το πρώτο Survivor στον SKAI, μιλάμε ακόμα για τα run της Λάουρας Νάργες, εκείνα τα επικά run που η Λαουρίτα εγκατέλειπε τελικά.

Πόσο ρόλο παίζει τελικά ο παρουσιαστής;

Μεγάλο αλλά όχι τον μοναδικό!

Προφανώς ο Αντρέας Μικρούτσικος ήταν ο sandman του Big Brother και του Fame Story και σίγουρα ο Γιώργος Λιανός μπορεί να παίξει στα δάχτυλα τα συμβούλια του νησιού στα Survivor που παρακολουθούμε. Δεν αρκεί όμως ο παρουσιαστής για να βγει ένα ριάλιτι που διασκεδάζει. Υπήρξαν και παιχνίδια τέτοιου είδους με μέτριους παρουσιαστές αλλά casting που μιλούσε και «φυσούσε». Οι παίκτες τα έλεγαν, το κοινό αντιδρούσε, κι όλοι ήταν ευχαριστημένοι. Αν σκεφτείς πως υπήρξε ριάλιτι με παρουσιαστή τον Κωνσταντίνο Μαρκουλάκη (Ελληνοτουρικό Survivor) και τον Γιάννη Αϊβάζη ή τον Κώστα Σόμμερ, σίγουρα, το θέμα casting παικτών περνάει πάνω από το casting για τον παρουσιαστή.

Και δεν φταίει μόνο το κάστινγκ για τα ριάλιτι που βλέπουμε.

Φταίνε και οι παίκτες που βασικό κίνητρο για να μπουν σε ένα ριάλιτι δεν είναι μόνο τα χρήματα αλλά και η επόμενη ημέρα μετά το ριάλιτι.

Αν μπεις για να μην τσαλακωθείς αλλά να ψαρέψεις πελάτες για τελεμάρκετινγκ στο Instagram της επόμενης μέρας, ούτε το ριάλιτι δεν θα εξυπηρετήσει τον σκοπό του, ούτε κι ο παίκτης θα αγαπηθεί από τον κόσμο όσο θα ήθελε. Η πείρα του ριάλιτι στην Ελλάδα έχει δείξει πως όσοι μπήκαν χωρίς να σκέφτονται με πόσους followers θα βγουν, νίκησαν.

Αν συζητάμε 20 χρόνια μετά το χαρτάκι της Μαίρης στο Bar, την υποψηφιότητα του Χανταμπάκη δια χειρός Ειρήνης Παπαδοπούλου στο Survivor, την τριάδα φωτιά στο GNTM και το beef Άσπας- Φωτεινής στο Fame Story, κάτι πήγε πολύ καλά στα ριάλιτι εκείνα, δεν είναι μόνο που είμαστε vintage lovers.

Είναι στημένα τα ριάλιτι πια; Δεν νομίζω και δεν θέλω να το πιστέψω.

Είναι στημένοι οι παίκτες στα ριάλιτι πια; Ναι… και πολύ!

Διαβάστε ακόμα

Αφήστε ένα σχόλιο