Από την έντυπη έκδοση

Του Αντώνη Τσιμπλάκη 

Κινήσεις σε όλα τα μέτωπα κάνει η Seanergy Maritime Holdings, προκειμένου να είναι έτοιμη να επωφεληθεί από την επιστροφή στην κανονικότητα όταν ομαλοποιηθούν οι εμβολιασμοί κατά του κορονοϊού, που οι παρενέργειές του έχουν δημιουργήσει ανατροπές στη λειτουργία της παγκόσμιας οικονομίας τον τελευταίο χρόνο.

Κατά τη διάρκεια του τελευταίου μήνα η εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο εταιρεία προχώρησε σε αναδιάρθρωση δανείων ύψους 179 εκατ. δολαρίων, ολοκλήρωσε την αξιολόγηση του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων («EEXI»), αγόρασε ένα ακόμα bulker τύπου capesize, ενώ χθες ανακοίνωσε και αύξηση μετοχικού κεφαλαίου κατά 75 εκατ. δολάρια.

Ζήτηση από θεσμικούς

Ειδικότερα η Seanergy ανακοίνωσε την αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 75 εκατομμυρίων δολαρίων. Η έκδοση των 44,2 εκατ. νέων μετοχών πραγματοποιήθηκε κατόπιν ισχυρής ζήτησης σε θεσμικούς επενδυτές στην τιμή του 1,7 δολαρίου ανά μετοχή.

Όπως επεσήμανε σε δηλώσεις του ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Σταμάτης Τσαντάνης: «Μετά την πρόσφατη ανακοίνωση για την αγορά του δωδέκατου capesize πλοίου μας, πετυχαίνουμε μία σημαντική αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 75 εκατ. δολαρίων με διεθνείς θεσμικούς επενδυτές. Η έκδοση αυτή υπερκαλύφθηκε από τους επενδυτές και αποτελεί ισχυρή ψήφο εμπιστοσύνης για την εταιρεία μας. Τα νέα κεφάλαια σε συνδυασμό με την ήδη ισχυρή ρευστότητα της εταιρείας αναμένεται να χρησιμοποιηθούν για νέες επενδύσεις πλοίων, καθώς και περαιτέρω μείωση δανεισμού. Όπως αναφέραμε, οι προοπτικές της αγοράς των capesizes για το 2021 είναι εμφανώς βελτιωμένες, με τα επίπεδα των ναύλων για το πρώτο τρίμηνο του 2021 να είναι αυξημένα κατά 60% σε σχέση με τον μέσο όρο των τελευταίων 5 ετών. Η Seanergy βρίσκεται σε πλεονεκτική θέση να αποκομίσει σημαντικά κέρδη από την ανοδική πορεία της αγοράς».

Νέα αγορά 

Λίγες μέρες νωρίτερα η εταιρεία προχώρησε στην αγορά ενός ακόμη πλοίου κατηγορίας capesize. Το πλοίο ναυπήγησης 2006 σε ιαπωνική γιάρδα, έχει μεταφορική ικανότητα 177.000 dwt και θα μετονομαστεί σε «Tradership». Η παράδοσή του αναμένεται προς το τέλος του πρώτου τριμήνου ή στην αρχή του δεύτερου τριμήνου του 2021.

Με την παράδοσή του, ο στόλος της ναυτιλιακής θα αυξηθεί στα 12 capesize πλοία και η συνολική μεταφορική ικανότητα θα ανέλθει σε 2.103.042 dwt. Το ύψος της εξαγοράς ανήλθε στα 17 εκατ. δολάρια και θα χρηματοδοτηθεί με ίδια κεφάλαια.

Παράλληλα η εταιρεία ολοκλήρωσε σε πολύ σύντομο χρονικό διάστημα την αξιολόγηση του Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης Υφιστάμενων Πλοίων («EEXI») όλων των capesize πλοίων της. Ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός στοχεύει έως το έτος 2050 στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου («GHG») από την παγκόσμια ναυτιλία κατά 50%, σε σύγκριση με τα επίπεδα του 2008. Στο πλαίσιο των βραχυπρόθεσμων μέτρων, η Επιτροπή Προστασίας Θαλάσσιου Περιβάλλοντος («MEPC» 75) του ΙΜΟ τον Νοέμβριο του 2020 ενέκρινε τροποποιήσεις στο Παράρτημα VI της MARPOL, εισάγοντας τον Δείκτη Ενεργειακής Απόδοσης για τα υπάρχοντα πλοία.

Αξιολόγηση του ΕΕΧΙ

Σε συνεργασία με τον διεθνή νηογνώμονα DNV, η Seanergy ολοκλήρωσε την αξιολόγηση του EEXI στα πλαίσια των προτύπων του MEPC 75. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της αξιολόγησης, η εταιρεία αναμένει ότι ο στόλος της θα πληροί έως το 2030 όλες τις προϋποθέσεις του κανονισμού των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου, χωρίς επιπλέον κόστος για την εταιρεία.

Τέλος, πέτυχε και την αναδιάρθρωση των δανείων και μετατρέψιμων ομολογιών ύψους 179 εκατ. δολαρίων στα τέλη Ιανουαρίου. Με τις συμφωνίες αυτές, η Seanergy επεκτείνει τη λήξη οφειλών ύψους 87 εκατ. δολ. από το 2020 σε μεταγενέστερες περιόδους μεταξύ Δεκεμβρίου 2022 και 2024. Επιπλέον, εξασφάλισε μείωση επιτοκιακού κόστους και δόσεων που αναμένεται να έχει θετικό αντίκτυπο στις καθαρές ταμειακές ροές του στόλου. Ακόμη, η εταιρεία αποκτά επιπλέον οικονομική ευελιξία, καθώς και τη δυνατότητα για ενδεχόμενη διανομή μερισμάτων.

Η Seanergy Maritime Holdings Corp. είναι η μοναδική εταιρεία εισηγμένη στο αμερικανικό χρηματιστήριο που διαχειρίζεται αποκλειστικά στόλο πλοίων τύπου capesize. Με την παράδοση του νέου πλοίου, ο στόλος της εταιρείας θα αποτελείται από 12 πλοία τύπου capesize, με συνολική μεταφορική ικανότητα που ανέρχεται στους 2.103.042 τόνους και με μέση ηλικία στόλου τα 12,2 περίπου έτη.